The truth about Kosaka Nao (Saito Kyoko 14th August 2018 blog)

  Okada Nana      
"小坂菜緒"ってメロンパンやケーキなどの甘いものが好き!虫は苦手…虫やお化けは怖い! // "Kosaka Nao" likes sweet foods like melonpan and cakes! She dislike bugs... She's scared of bugs and ghosts!


外見だけ見てればそんな感じのイメージがあるじゃないですか。// From her appearance, you will get that sort of impression.


ところが… // However...





私は久しぶりにこんなにギャップのある子に出会いました。// It's been a while since i met someone with a gap this big.


そんな小坂菜緒の実態について今日は書きます。// Today i will write about the truth about Kosaka Nao


なおちゃんと久しぶりに会ったある日、// The day when i meet Nao-chan after a while,


「京子さ〜ん♪これ見てください〜!😍」 // "Kyoko-san~ Take a look at this~!"


と目を輝かせて私の隣に駆けつけて来ました。// She rushed next to me with a glitter in her eyes.


どんなかわいいものを見せられるのだろう?どんなインスタ映えするお店を見つけたのだろう?さてはローソンで私のくじでも当たったのか?!などと思いました。// I wondered what kind of cute thing she will show to me, i wondered what kind of Instagramable shop she has find, or maybe she managed to get me in Lawson lottery?! and such


ところが、なおちゃんの携帯に写されていたものはそんな"天使"のようなものではありませんでした。// But, what is shown on the screen of her phone is nothing "angelic" like that


なおちゃんの携帯には、// On her phone is,




水族館にいるトカゲの16秒くらいの動画が写されていました。// A 16 second-ish video of a lizard in an aquarium


なおちゃんは水族館にいる爬虫類とかを見るのが好きみたいでカメラロールに動画が収められてるんですよ。// It seems like Nao-chan likes seeing lizards in aquarium, and there are videos of it in her camera roll.


しかも何個もあるんですよ。// More over, there are other videos of it.


爬虫類を触れるかと言われたらわからないけど見るのがすごく好きみたいなんですよ。// When i ask if she can touch them, she said that she doesn't know if she's able to but she likes to see them.

 





いやこんなことありますか?笑 // There's such thing like that? lol


あんなにキラキラした笑顔で京子さ〜んって駆け寄られてどんな良いことがあったかと思ったら…! // Just as i wondered what kind of nice thing happened to her after she ran with a sparkling eyes as she said "Kyoko-sa~n"...!


もう驚き以上の何者でもなかったしトカゲが動いているところを見て無感情な私の隣でずっとニコニコしてあはは〜ってトカゲを見てるんですよ。// Other than that nothing else happened but her smiling and laughing as she watched the video of the lizard moving next to emotionless me.


なにこの状況って感じの状況でした🙄笑 // It felt like "What the heck is this situation" lol





そしてそんななおちゃんにハマっていくんですよね。// And Nao-chan was really into it.


この子は一体なにが好きなんだろうって。// Then i wondered what is this girl like


なおちゃんに、「なおちゃんって食べ物でも何でも、何が好きなの?」って聞いたんですよ。// I asked Nao-chan, "Nao-chan, what do you like? It can be food, or anything else"


そしたら、// Then, with a shine in her eyes,


「恐竜です♪」// "Dinosaur"


って目をキラキラさせながら言われました。// she answered

 





えー!!!!!!!!!!!! // Ehhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!


私はこんな感じのテンションで5分くらいいました。笑 // I have this kind of tension for about 5 minutes lol


ひたすらひたすら驚いていました!😧笑 // I was really, really surprised! lol


そしてなおちゃんが恐竜で一番好きな種類はトリケラトプスらしいです。🦖笑 // And it seems like Nao-chan's favourite dinosaur is Triceraptops


昔は恐竜の種類をたくさん言えたらしい。// It seems like in the past she's able to name many dinosaurs

 


私には恐竜やトカゲを好きな時期なんて一度もなかった。// I never have a phase where i like dinosaurs or lizards


なおちゃんの趣味がすごく意外だった。// Nao-chan's hobby is very surprising


でもわかりますか?このハマっていく感じ。// But do you understand? This sort of thing


好きなもの何?と聞いたら恐竜、そして爬虫類を観察することと返されたことに興味しか持ちませんでした。// When i asked what she like, she said dinosaur. And when i ask about her liking to observe lizards she said that she's only interested in them


趣味が同じ人とは話が合う。// If she talk to someone with the same hobby, they will match


だけど趣味が全く違う人と話すのは面白い。// However, it's fun to talk with someone who have a completely different hobby


興味深い。// It's interesting


私はこれからもどんどん小坂菜緒の世界観に吸い込まれていきそうです。。// It seems that from now on, i will be sucked deeper into Kosaka Nao's world...


次回、小坂菜緒の実態part2『小坂菜緒の異常な特技』もお楽しみに🦖🦕 // Next time, in "The truth of Kosaka Nao" part 2 is "Kosaka Nao's abnormal skill", please look forward to it


ラーメン大好き齊藤京子 // Ramen Daisuki Saito Kyoko
logoblog

Thanks for reading The truth about Kosaka Nao (Saito Kyoko 14th August 2018 blog)

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment